Intelligente animatie van slimme schoonmaakmachines

ICE is een wereldspeler in intelligente schoonmaakmachines. Tientallen jaren van ervaring zijn door ICE gebundeld tot de ontwikkeling van het voor de schoonmaakindustrie grensverleggende i-SYNERGY network – een baanbrekend systeem dat gebruikers meer controle geeft over zijn schoonmaakmachines en het schoonmaakresultaat.

De “The internet of things (IoT)” technologie van i-SYNERGY levert kosteneffectieve oplossingen op het gebied van reiniging, met onverslaanbare prestaties en een maximale efficiëntie.

Vanuit een door Monto Media ontwikkelde huisstijl is een zeer uitgebreid pakket aan marketingmaterialen gemaakt voor Europa, Azië en de VS. Fotografie, applicatievideo’s, animaties en catalogi dragen bij aan een consistente branding van ICE.

In samenwerking met Beeldkazerne partner Rick Roos ontwikkelde Monto Media een heldere animatie voor baanbrekend systeem schoonmaakindustrie.

Don’t tell them, show them

De animatie is een goed voorbeeld van de kracht van storytelling. De eerste stap was het doorgronden van de complexiteit van het full-service i-synergy concept door Stefan en Rick. Vervolgens kon de essentie uitgewerkt worden in een script. Hierbij zijn de mogelijkheden en toegevoegde waarde van het full-service i-synergy concept kort en krachtig samengevat. Voor de vertaling naar beeld werkten zij samen met motion designer (en Beeldgast) Reinier Flaes, die als art director leiding gaf aan het animatieteam. Rick onderhield ondertussen de regie over beeld en geluid, terwijl Stefan het gehele productieproces overzag.

Door bewust te kiezen voor een grafische animatiestijl (motion design) oogt de animatie fris en staat de inhoud voorop. Door de machines te “abstraheren”, heeft de animatie ook een langere levensduur, mocht het machineprogramma worden vernieuwd en aangepast. Bij het intro is er bewust voor gekozen te laten zien wat het voordeel voor de klant is. Zo houden we de aandacht vast. De animatie is in twee versies geproduceerd, zowel in het Nederlands als met een Engelse spreker voor de internationale markt.